Adverteren op Google Adwords

Adverteren op Google Adwords

De juiste mensen aantrekken tegen een zo laag mogelijke kost en hen converteren tot klant

Ook in 2019 blijft Google Ads een belangrijke tool om potentiële klanten aan te trekken. Al wordt het meer dan ooit belangrijk om het correct te doen. De kost per klik is al jaren over alle sectoren heen aan het stijgen, waardoor de tijd van “snel wat zoekwoorden selecteren" voorgoed voorbij is. Tenminste indien je een winstgevende en goed converterende campagne wenst. Vandaar dat wij zowel vooraf als tijdens de campagne een krachtige strategie bepalen en volgen.

Er zit voldoende vis in de zee, maar die vinden je best tegen de juiste kost

Het zou zonde zijn dat er potentiële klanten relevante zoekwoorden opzoeken rond jouw service of product en bij de concurrentie terechtkomen, jouw merk of bedrijf nooit leren kennen of dat je hen tegen een veel te hoge kost aantrekt, waardoor je winstgevendheid eronder lijdt.

Een goede online advertentiecampagne via AdWords gaat over veel meer dan je advertentiebudget. Het rendement is meestal prioritair.

Bepaalde zoekwoorden zullen ook een betere kwaliteit van bezoeker aantrekken dan andere. Daarnaast heeft het weinig zin om veel te betalen voor een klik van een bezoeker die zich nog in de beginfase van het beslissingsproces bevindt. Er zijn met andere woorden vele factoren waar we best tegelijk rekening mee houden.

Een combinatie van data en psychologie

Om tot een winnende advertentiecampagne te komen moeten we het raakvlak vinden tussen de analytische data enerzijds en de menselijke psychologie anderzijds. De eerste indruk van je merk wordt bijvoorbeeld niet enkel op de landingspagina gevormd, maar start reeds bij de advertentietekst. Ook daar besteden we voldoende tijd aan. Een advertentie met lagere doorklikratio die door de juiste teksten toch voor een veel hogere, uiteindelijke conversie zorgt, is geen uitzondering. Dat komt dan bijvoorbeeld omdat we naar de juiste bezoekers hengelen en niet zomaar elke “klik" willen. Dat is natuurlijk ook weer goed voor het rendement en je kostprijs.

Onze magische saus bestaat eruit dat we tegen de juiste prijs relevante bezoekers naar je website sturen. Zowel op de landingspagina als bij de advertentietekst schotelen we hen een impactvolle boodschap voor die past bij hun stadium in het aankoopproces. Met de mix van data, psychologie en onze ervaring begeleiden we hen dan tot de gewenste actie.

Hierdoor helpen we je om voor een zo laag mogelijke kost een maximaal aantal conversies binnen te halen (contactopname's, inschrijvingen, aankopen, brochure downloads,…)

Enkele van onze online advertising projecten

Een kleine greep uit de vele bedrijven waar we de afgelopen jaren de online advertising voor verzorgden:

Hoe kunnen we voor jou te werk gaan?

Roadmap

Het wordt algemeen aanvaard dat je best je gps instelt vooraleer je op weg gaat in plaats van je hele rit af te gaan op je buikgevoel.

Vandaar dat we steeds starten met een roadmap: een analyse en een plan van aanpak.

Dat we daar nog niet aan gedacht hadden!

Dat is een reactie die we regelmatig te horen krijgen wanneer we de analyse en het daarop volgende plan presenteren.

Het gaat hier dan van logische tot minder logische verbeteringen aan de online marketing strategie die een onmiddellijke impact hebben op de omzet en het rendement.

Dit zijn reacties die we zelfs bij de grotere bedrijven (lees: met een miljardenomzet) kregen.

Het gaat hier niet om tijdsrovend en omslachtig werk met lijvige documenten waar je niets aan hebt. We werken gewoon graag met een vooraf opgesteld plan en strategie, in plaats van op de verkeerde plaats uit te komen en dán pas de GPS in te stellen. De analyse start met een uitgebreid gesprek, waarbij we ons meteen als consultant opstellen en niet als verkoper. Deze roadmap is optioneel, maar we raden ze ten zeerste aan. Websauce groeit al bijna 10 jaar door onze eigen klanten hoger te tillen. Die aanpak zit in ons DNA.

De opbouw

Eens de strategie bepaald en goedgekeurd is, beginnen we alles op te bouwen. We bedenken de keywords, steken tijd in doordachte advertentieteksten met sterke en overtuigende copy, linken naar de correcte landingspagina's (en geven daar ook feedback over indien gewenst), stellen het budget in en plaatsen de campagne na jouw goedkeuring online.

Ook in deze fase proberen we het verschil te maken, zodat de campagne goed uit de startblokken kan schieten.

We zijn Google Premier Partner waardoor we steeds op de hoogte zijn van alle best practices. Met onze jarenlange ervaring daarbovenop weten we perfect aan welke knopjes we horen te draaien.

Strategisch optimaliseren

We volgen met een arendsoog de prestaties van de campagne op en gaan na of de targets behaald worden. We zoeken naar optimalisatiemogelijkheden waardoor we de kost nog verder kunnen drukken, terwijl we het aantal conversies verhogen.

Daarnaast houden we ook rekening met hoe de campagne in het geheel van jouw online marketing past en geven advies waar nodig.

Websauce is Google Premier Partner. We bouwen en onderhouden sinds 2010 winstgevende campagnes voor onze klanten, van kleine kmo’s tot grote internationale bedrijven. Het Google Premier Partner certificaat geeft aan dat we aan de hoogste eisen van Google voldoen, over al onze klanten heen grote budgetten beheren en dat we die klanten ook helpen groeien. Je bent met andere woorden in goede handen.

Even samenzitten?

Heb je interesse om verder te ontdekken hoe we jou een moeilijk te onderdrukken glimlach kunnen geven wanneer je de resultaten van je campagnes zal zien?

Neem dan volledig vrijblijvend contact met ons op.