7 punten meer leads voor je kmo

7 Manieren om in 2024 meer websitebezoekers aan te trekken en hen te converteren tot klant

Ben je dagelijks aan de slag om nieuwe klanten aan te trekken voor je bedrijf of de KMO waar je werkt?
Je hebt een sales team dat ongeduldig zit te wachten op leads. Die komen wel, maar het mag altijd meer zijn?
We zien dit verhaal steeds terugkomen in gesprekken die we hebben met nieuwe klanten.

Als we klanten helpen om extra leads aan te trekken, werken we steeds rond twee hoofdthema’s

Als je extra leads wil, kan je uiteraard tijd en budgetten investeren in het aantrekken van extra bezoekers op de website. Dit is een eerste en een heel belangrijk thema waaraan we gaan werken.

Maar bezoekers zijn niet veel waard wanneer ze niet converteren.  We willen dat ze bijvoorbeeld contact opnemen of een andere actie uitvoeren.

Een ander groot aandachtspunt is dus hoe goed je website converteert. Door aan de website te sleutelen kan je meer leads halen uit je bezoekers. Dat doe je door converterende copy te gebruiken en bezoekers een bepaald pad te laten afleggen.

Een fout die we regelmatig zien is “waarom zetten we geen ‘neem contact op’ button hoog op de pagina? Dan gaan we meer contactaanvragen hebben!" Zo werkt het niet. We moeten de bezoekers eerst motiveren met een doordachte strategie.

We bespreken deze twee thema’s graag meer in detail in zeven inzichten die voor jou klaarstaan.
Geef in volgend formulier je e-mailadres op om ze te ontvangen. Dan kan je meteen aan de slag!

Wat komt er allemaal aan bod?

Voor het aantrekken van bezoekers bespreken we vier onderwerpen:

  • Google Ads: snel nieuwe bezoekers aantrekken die actief naar jou op zoek zijn. Aan een zo laag mogelijke kostprijs, met een zo hoog mogelijke conversie.
  • Facebook & Instagram Ads: een efficiente manier om je merkbekendheid te vergroten bij je doelgroep.
  • SEO: hoe kan je zonder technische kennis zorgen dat je meer bezoekers krijgt via de gratis zoekresultaten.
  • Social media: hoe ga je het best te werk op de verschillende social media kanalen.
Bij het verbeteren van de website komen drie onderwerpen aan bod:

  • Content: goede headlines en slimme copy die ervoor zorgen dat bezoekers niet onmiddellijk wegklikken van je website. En zinnen die de conversies vergroten (contactopnames, aankopen, downloads…)
  • Conversie: algemene principes rond usability en hoe je de website kan verbeteren.
  • Meten: is weten om het met een cliché te zeggen. Hoe weet je of je inspanningen resultaten opleveren en waar je rendement het hoogst ligt?