Analyse van je bestaande Facebookadvertenties
Je hebt een bestaande account, de advertenties lopen… maar niet zo goed. Of je vraagt je af hoe je voor een lager budget meer bezoekers en conversies kan krijgen. Je wil ook nagaan of er foutjes ingeslopen zijn (die natuurlijk veel geld kunnen kosten).
Wij gaan met andere woorden voor jou op zoek naar groeimogelijkheden en hoe we je advertentiebudget nog beter kunnen inzetten.
Hoe gaan we te werk?
We gaan je advertentie account grondig op 27 punten na. Enkele daarvan zijn:
- Is de doelgroep correct geselecteerd? Bij vele klanten ontdekken we dat ze te breed ingesteld staat, dat Engels niet als taal geselecteerd werd (vlamingen die een engelstalige browser hebben krijgen je advertentie dan niet te zien), dat de leeftijdselectie verkeerd is of de verkeerde interesses aangeduid werden enzovoort.
- Waar zitten de "lekken" die budget opgebruiken, maar geen klanten of conversies opleveren?
- Werd de correcte biedingsstrategie geselecteerd? (Bijvoorbeeld bezoeken op de landingspagina in plaats van weergaves.)
- Wordt de juiste retargeting strategie gehanteerd?
- Zijn de lookalike audiences correct ingesteld?
- Hoe ziet de verhouding tussen vertoningen en mensen die klikken eruit (CTR) en kunnen we dit verhogen?
- Wordt de correcte strategie gebruikt?
- Zijn de teksten zowel inhoudelijk als qua lengte goed?
- Werd alles correct gekoppeld aan Google Analytics of andere tools om alles goed te meten?
- Gaan bezoekers die op de advertentie klikken tevreden zijn met wat ze op de landingspagina te zien krijgen?
- Kunnen we, tijdens en via de advertentie al, de kans dat een bezoeker converteert en lead of klant wordt vergroten?
- Enzovoort