Instagram gets down to business
Twee dagen geleden kondigde Instagram via hun blog het nieuws aan: het platform wordt heel binnenkort veel interessanter voor bedrijven.
Bedrijven kunnen vanaf nu hun bestaan op Instagram officieel maken met een bedrijfsprofiel. Interessant aan zo’n bedrijfsprofiel is de aanwezigheid van een contactknop. Bedrijven kunnen zelf kiezen of deze knop de klanten laat mailen, bellen of smsen. Bovendien kunnen klanten ook een wegbeschrijving opvragen, zodat ze de app zo weinig mogelijk moeten verlaten.
Ook nieuw zijn de in-app statistieken en cijfers die bedrijven kunnen raadplegen om inzicht te krijgen in onder andere het bezoekersgedrag, het bezoekersengagement en hoe bepaalde advertenties scoren. Zo wordt het mogelijk om nóg meer gerichte content de wereld in te sturen.
Last but not least kan je, net zoals op Facebook,posts promoten. Je kan een ‘Call To Action’ toevoegen en je doelpubliek definiëren. Dat laatste kan je zelfs ook gewoon aan Instagram overlaten. Het promoten van posts op Instagram is op die manier dus heerlijk eenvoudig!
Klein detail: deze nieuwe tools zijn in eerste instantie enkel beschikbaar voor bedrijven in de VS, Australië en Nieuw-Zeeland. Maar niet getreurd, eind dit jaar zou ook de rest van de wereld toegang krijgen tot alle nieuwe features. In de gaten houden dus!