Test nieuwe AdSense features met AdSense Labs
Google heeft op 22 juni AdSense Labs gelanceerd. Je kan als publisher alvast gaan testen met de eerste twee Labs: Show fewer ads en Inline ads. Een woordje uitleg.
Ben je beheerder van een website en heb je nog nooit van Google AdSense gehoord, dan is het dringend tijd om wakker te worden. Google AdSense is Google’s advertentiemiddel om advertentieruimte te verhuren op je website. In ruil voor een klik op een van de Google advertenties op je website, krijg je een bepaald bedrag toegekend.
Show fewer ads
De functie van deze Lab laat zich al raden. Met show fewer ads wordt het aantal advertenties op je website met minstens 10% verminderd.
Dat impliceert dat er dus minder geklikt wordt op advertenties en je advertentieopbrengsten dalen. Google belooft wel dat de daling in revenue beperkt blijft tot 1% of minder.
Door gebruik te maken van deze Lab, zou je een betere user experience moeten creëren. Bovendien zouden je bezoekers minder afgeleid moeten zijn door advertenties en hierdoor meer interageren met je website content.
Inline ads
Inline ads zijn dan weer advertenties die dynamisch geplaatst worden op mobiele websites. Ze worden automatisch getoond wanneer de bezoeker door een pagina scrolt. Deze 320 x 100 ads worden enkel getoond wanneer AdSense hun RPM hoger schat dan de verwachte gemiddelde RPM van je website.
Google AdSense Labs zal niet beschikbaar zijn voor iedere website. Hou zeker de Optimalisatie-tab binnen AdSense in de gaten, want binnenkort verschijnen er nog meer Labs!