De agenda van je sales vullen?

Een volle agenda voor je sales?

Wij helpen bij het binnenhalen van leads via een gerichte online strategie. We zetten hiervoor een combinatie van advertentieplatformen in (denk aan Google, Meta, Linkedin, TikTok...), afhankelijk van je doelgroep. Maar niet zomaar. We creëren een funnel waarbij de conversie optimaal is en de kost per lead zoveel mogelijk aanleunt bij jouw KPI’s.

Het probleem voor vele bedrijven? Er zijn bezoekers, maar ze converteren niet meer zoals vroeger.

  • Door de technologische veranderingen van de laatste jaren wordt het steeds moeilijker om online kwalitatieve leads te genereren.
  • Mensen hebben nog weinig aandacht en lezen bijna niets meer van wat er op je site staat. Ze hebben ook het gevoel dat er een overaanbod is.
  • Mensen denken langer na vooraleer ze een keuze maken. Het is meer dan ooit nodig om de doelgroep op de juiste wijze van jouw waarde te overtuigen.

Kwalitatieve leads, waar zitten ze?

Je adverteert mogelijk al op Google of Meta of andere kanalen. Je betaalt voor bezoekers op je website, maar krijgt te weinig leads. Dus het resultaat is vaak teleurstellend. De leads die binnenkomen zijn duur en leiden te weinig tot concrete afspraken. Je hebt het gevoel dat je met losse flodders schiet.

Hoe je adverteert, moet veranderen

Je focust je waarschijnlijk 100% op de 3% van de markt die nu, op dit moment, klaar is om te kopen. Dat is het "low-hanging fruit" waar al je concurrenten ook op vissen. Maar wat met de andere 97%? De potentiële klanten die wel een probleem hebben dat jij kan oplossen, maar nog niet actief op zoek zijn? Dáár zit de échte, duurzame groei. En dat is exact waar wij het verschil maken.

97% van je markt converteert niet meteen

De meeste advertentiestrategieën gaan ervan uit dat bezoekes meteen converteren. Dat is niet meer het geval. In de plaats daarvan bouwen we bij Websauce een slimme marketingmachine die je volledige doelgroep bewerkt, in elke fase van hun beslissingsproces. We zorgen voor meerdere contactmomenten en vertellen elke keer een zo relevant mogelijk verhaal, in functie van de beslissingsfase waar de potentiële klant zich bevindt.

Van awareness tot afspraak: ons systeem

Onze aanpak werkt op twee sporen tegelijk: we zorgen voor resultaat nu én bouwen aan je groei voor morgen. We plukken direct het laaghangende fruit door met Google Ads in te spelen op wie nu al zoekt. Parallel bouwen we via social media aan je bekendheid, en creëren we zo een duurzame stroom van toekomstige, kwalitatieve leads.

Enkele Lead Generation projecten

Onder andere voor deze klanten helpen we de agenda van het verkoopsteam goed te vullen:

Ben je benieuwd naar hoe we jouw verkopers druk bezet kunnen houden?

We leggen het graag uit tijdens een vrijblijvend gesprek. Geen zware sales pitch, wel een eerlijk en strategisch advies.

Hoe ziet jouw systeem er vandaag uit?

Waarschijnlijk doe je al veel online. Een campagne hier, een post daar. Maar misschien werkt alles als eilandjes naast elkaar. Niet goed dus. Er is ook geen synergie.

Het is tegenwoordig meer dan ooit belangrijk om alles goed te laten samenwerken. Over de verschillende kanalen heen ook. Iemand die je gevonden heeft via Google, gaan we nadien op Facebook of Instagram gerichte advertenties tonen die hen verder begeleiden in het aankoop proces.

En niet door elke keer dezelfde advertentie te laten zien (geen standaard remarketing). We vertellen een verhaal. Ook waar we naartoe linken vanuit alle advertenties speelt een enorme rol. Stuur mensen bijvoorbeeld nooit zomaar meteen naar een contactpagina waar enkel de adresgegevens en een invulformulier staan. Dat werkt niet goed.

Als je meer kwalitatieve leads wil is er een doordachte strategie en een bewezen plan nodig. Bij Websauce zijn we geen knoppenduwers die enkel een campagne aanzetten. We kijken naar het hele plaatje en bouwen een plan dat goed samenhangt. Zodat 1+1 ook echt 3 wordt en je verkopers zoveel mogelijk kwalitatieve leads krijgen.

Alles start met een goed plan (een Roadmap)

Oké, maar hoe beginnen we hier concreet aan? We gaan niet zomaar wat campagnes lanceren en hopen op het beste. Alles start bij ons met een Roadmap Sessie.

Wat is dat? Eigenlijk gewoon een goed en diepgaand gesprek. We kruipen samen met jou rond de tafel en stellen de vragen die ertoe doen. Wie is je droomklant? Wat zijn je échte doelen, naast ‘meer leads’? En wat heb je in het verleden al geprobeerd?Enzovoort.

Op basis van die input werken we een helder en visueel plan uit. Geen technisch rapport van 50 pagina’s, maar een concreet stappenplan dat onze leidraad wordt. Zo weet jij perfect wat we gaan doen, en weten wij perfect waar we naartoe werken.

Ben je daar klaar voor? Plan een vrijblijvend online gesprek in. We kijken er naar uit!