Google AdWords Expanded Text Ads: ze zijn er
Of toch bijna. Gisteren kondigde Google aan dat de vernieuwde versie van Google AdWords Editor het maken van Expanded Text Ads ondersteunt. Op de langere advertenties zelf is het nog even wachten tot oktober 2016.
Expanded wat?
Tijdens de Performance Summit eerder dit jaar in mei kregen we te horen dat de klassieke tekstadvertentie bijna twee keer zo lang zou worden. Een ‘uitgebreide tekstadvertentie’ bestaat uit twee kopteksten van telkens 30 tekens en één enkele beschrijvende tekst van 80 tekens. De zichtbare URL zal je niet meer moeten ingeven. Die wordt op basis van de bestemmingspagina-URL automatisch aan je advertentie toegevoegd. Je zal de zichtbare URL wel nog wat kunnen aanpassen, zodat die netjes overeenkomt met je advertentie.
Een hele boterham dus. Nu weten we ook waarom Google eerder dit jaar besliste om geen advertenties meer weer te geven in de rechterkolom bij de zoekresultaten.
Aan de slag!
Langere tekstadvertenties betekenen heel wat meer advertentie copy. Welke voordelen moeten er in de titel staan? Hoe bouw je de weergegeven URL op? Allemaal stof om over na te denken. Gelukkig voorziet Google een overzichtelijke gids om je op weg te helpen.
26 oktober 2016
Zet deze datum maar alvast in je agenda. Vanaf dan zal het niet meer mogelijk zijn om nog gewone (korte) tekstadvertenties te maken of te bewerken. Met deze update in Google AdWords Editor kan je dus nu al je campagnes klaarstomen voor de grote switch.