ActiveCampaign voor Sales & Marketing Automation
Creëer extra groei dankzij een indrukwekkende customer experience. Je kan ActiveCampaign gebruiken voor het versturen van nieuwsbrieven en geautomatiseerde e-mails. De CRM en sales tools zorgen ervoor dat leads op het juiste moment door de juiste persoon gecontacteerd worden. Het hele proces van marketing en sales tot aftersales gebeurt op één centrale plaats. Grotendeels automatisch en op maat van elke persoon. Dit, in combinatie met de uitgebreide rapporteringsmogelijkheden, zorgt voor een grote tijdsbesparing en meer inzicht in zowel je sales- als je marketingproces.
ActiveCampaign Partner
Websauce is ActiveCampaign Partner. Al meer dan 3 jaar zetten we ActiveCampaign in als tool om de sales en marketing van onze klanten te ondersteunen en te automatiseren. Hierdoor besparen zowel het marketing als het sales team heel wat tijd uit die ze anders verliezen aan repetitieve taken of bij het opstellen en bijhouden van complexe rapporten. Door de e-mail automation converteren prospecten ook gemakkelijker tot klant.
We bekijken samen hoe we de marketing en sales processen efficiënter kunnen maken en hoe ActiveCampaign daarbij kan helpen. Dankzij onze uitgebreide ervaring en met een goede ondersteuning van het ActiveCampaign team zelf kunnen we snel tot de juiste oplossingen komen. Wil je ActiveCampaign zelf beter leren kennen dan kan je altijd een kijkje gaan nemen op de ActiveCampaign website.
Voordat we met ActiveCampaign werkten hebben we e-mail automations opgezet in andere tools zoals Hubspot, Keap (Infusionsoft), Sharpspring, Ontraport, Drip, Convertkit, … We hebben dus ook veel ervaring met andere systemen en bekijken altijd samen met jou wat de beste oplossing is.
ActiveCampaign voor Marketing Teams
- Via formulieren inschrijvingen op nieuwsbrieven verzamelen.
- Downloads en geautomatiseerde e-mails versturen, ook in functie van gedrag.
- Nieuwsbrieven en automatische e-mails segmenteren en persoonlijker maken.
- Koude leads warm maken via e-mail of SMS en opvolgen met lead scoring.
- Kwalitatievere leads overdragen aan het sales team.
- Opvolgen hoe de leads door het sales proces gaan en ontdekken waar de knelpunten liggen.
- Rapporten maken op maat.
ActiveCampaign voor Sales Teams
- Leads of verkoopskansen bijhouden en opvolgen.
- Automatisch leads en al hun informatie verzamelen en bundelen via formulieren op de website.
- Een duidelijke funnel voor je verkoopsproces geeft je een mooi overzicht over de status van elke lead.
- Geen verloren leads omdat ze vergeten worden.
- Repetitieve taken zoals e-mails, reminders, SMS’en of todo’s kan je volledig automatiseren.
- Andere online tools voor je sales opvolging aan ActiveCampaign koppelen zodat al je gegevens gesynchroniseerd worden.
- Krijg meer zicht op je verkopen dankzij duidelijke rapporten.
- Met een app voor iPhone en Android de sales gegevens over leads bekijken, aanpassen of aanvullen. Ook op de baan.
Onze werkwijze
1: Demo & kennismarking
In een eerste vrijblijvend gesprek gaan we samen door de mogelijkheden die ActiveCampaign te bieden heeft. We bespreken je wensen en kijken of ActiveCampaign de juiste tool is voor jou. Wat kunnen we allemaal doen in ActiveCampaign zelf en waar hebben we eventueel extra tools voor nodig? Hoe koppelen we bestaande systemen aan ActiveCampaign? Na deze eerste (gratis) demo kan je nog rustig bekijken of je met ActiveCampaign wil verder gaan of niet.
2: Intake & strategie
Als je besloten hebt om verder te gaan met ActiveCampaign, plannen we afspraken in met verantwoordelijken van het sales en/of marketingteam. We bekijken meer in detail hoe jullie processen momenteel zijn en waar jullie naartoe willen. We maken een plan op van alles wat we moeten opzetten, wat de prioriteiten zijn en hoe we de taken verdelen.
3: Opzet & bijsturing
Gedurende een periode van ongeveer 3 maanden zetten we alles volgens de planning op. Dat wil niet zeggen dat je pas na 3 maanden aan de slag kan om je sales op te volgen of je eerste nieuwsbrieven uit te sturen via ActiveCampaign. We zetten eerst de belangrijkste zaken op zodat je zo snel mogelijk aan de slag kan en voegen dan geleidelijk aan nieuwe elementen toe volgens de planning. Uit ervaring weten we ook dat er nog veel dingen aan het licht komen eens de tool effectief gebruikt wordt. We sturen dan bij waar nodig en verbeteren de processen nog meer. Na drie maanden hebben we samen een volledig geautomatiseerde sales en marketing machine opgezet.
4: Opvolging & onderhoud
Na de eerste, intensieve periode van 3 maanden gaan we over naar een beperkte opvolging. Tegen dan kunnen jullie zelf al vlot in ActiveCampaign werken om alle salesopvolging te doen, e-mails op te stellen en uit te sturen en kleine structurele aanpassingen door te voeren.
Afhankelijk van wat de wensen zijn, of wat er nog op de planning staat, maken we een voorstel op voor de verdere maandelijkse ondersteuning. We kunnen met een vaste prijs werken, een overeenkomst in regie of een hybride-model waarbij we een basisondersteuning hebben voor vragen en kleine aanpassingen. Extra vragen of nieuw op te zetten zaken doen we dan op projectbasis.