Wij doen alles voor jou
Dit is een goede optie indien je zelf geen zorgen over je advertenties wil hebben. Ook wanneer succesvol adverteren op Facebook meer en meer lijkt op een ingewikkelde Rubik’s cube die je geblinddoekt moet oplossen. Of wanneer je er gewoon geen tijd voor hebt en betere dingen te doen hebt. Dat ook.
Hoe gaan we te werk?
We komen eerst luisteren naar wat je wensen en doelen zijn. We maken één Facebookexpert verantwoordelijk voor jouw bedrijf (je vaste contactpersoon) en zetten daar een multidisciplinair team rond (een strateeg, een copy-verantwoordelijke en een conversie-expert). Dat team wordt belangrijk. Om goed te scoren op Facebook is het belangrijk dat de bezoekers je advertentie interessant vinden, dat ze hen motiveert om naar je site te komen en daar moeten ze dan nogmaals het door jou gewenste gedrag stellen. Dat is moeilijker dan het klinkt. Het is hier dat onze ervaring vooral helpt. Maar er is meer.
Het succes van je advertenties op Facebook begint vooral bij het bepalen van de juiste Facebook-doelgroep. Daar slaan de meeste bedrijven de bal mis, waardoor campagnes te veel geld kosten omdat bijna niemand de advertentie aanklikt. Of dat gebeurt wel, bezoekers worden doorgestuurd, maar de resultaten blijven uit. Als je ijsblokjes verkoopt heeft het weinig zin dat Facebook je advertentie aan een Eskimo toont… Ik zeg dat niet enkel om te lachen. Veel bedrijven spenderen een ruim deel van hun budget aan advertenties die voorgelegd worden aan mensen die in de verste verte nooit klant zullen worden. Dat moeten we anders aanpakken.
We zorgen ervoor dat Facebook je advertentie voorschotelt aan mensen waarvan de kans groot is dat ze tot de gewenste actie over gaan. Zo bespaar je geld en behaal je betere resultaten. Dat is trouwens nog niet alles.
Wist je bijvoorbeeld dat we je advertenties kunnen tonen aan mensen die nog nooit van je gehoord hebben, maar op sites van je concurrenten of op andere informatieve websites op zoek waren naar jouw dienst of product? Dat zijn natuurlijk zeer gemotiveerde mensen die dicht bij een aankoop staan.
De ideale mix vinden
De ideale mix waardoor je Facebookadvertenties consistent goede resultaten behalen kan je niet vooraf bepalen. Je vindt hem door te testen en te optimaliseren. We doen dit door voldoende varianten van je advertenties te maken. Sommige van die varianten zullen “out of the box” zijn, omdat we al voor vele klanten ontdekt hebben dat het dan net die advertenties zijn die de beste resultaten behalen.
Ook hier zal het meten en optimaliseren van de conversies cruciaal zijn.
Hoe maken wij het verschil?
Ik heb al, niet per ongeluk, laten vallen dat we voor miljoenen euros aan online advertentiebudgetten uitgaven voor onze klanten. Gaande van kleine bedrijven, middelgrote ondernemingen tot internationale spelers. Daardoor bouwen we natuurlijk veel ervaring op in verschillende markten. Dat is ook nodig. Adverteren op Facebook is zoals overleven in de wildernis. Er zijn elke week nieuwe uitdagingen en onverwachte veranderingen. De kunst bestaat erin om mee te evolueren. Dat is dan ook onze job.
We gaan wekelijks doorheen je campagnes, optimaliseren waar nodig (we doen meer van wat goed werkt en pauzeren wat ondermaats presteert) én proberen nieuwe dingen uit om nog betere resultaten te behalen.
Als je het potentieel en de schaalbaarheid van Facebook wil leren kennen, neem dan vandaag nog contact op. We antwoorden binnen de 24uur!