Adverteren op Facebook
Hoe kunnen we je helpen?
Waarom op Facebook adverteren?
Meer dan 6 miljoen Belgen zitten dagelijks op Facebook of Instagram. Die mensen zijn gepassioneerd en alsof niets anders nog telt naar hun scherm aan het staren en aan het scrollen of aan het swipen. Dat is natuurlijk het ideale moment om hen te tonen dat jouw product of dienst één of ander probleem van hen kan oplossen of een droom kan waarmaken. Het is het moment om hen jouw bedrijf en aanbod te tonen, zodat ze contact opnemen, iets downloaden of meteen kopen en klant worden.
Veel bedrijven doen dit echt goed en breiden daardoor hun klantenbestand gevoelig uit. Wij, van Websauce, hebben in de laatste jaren alleen al meer dan 5 miljoen euro aan advertentiebudgetten uitgegeven voor onze klanten en onszelf. En of het nu om een kleine eenmanszaak, een KMO of een multinational gaat, de resultaten specifiek op Facebook en Instagram zijn zeer interessant omdat daar heel gemotiveerde mensen zitten. Maar ook omdat het in bepaalde markten de goedkoopste manier van adverteren is. Goedkoper dan op Google adverteren bijvoorbeeld.
En toch wordt zo’n 76% van de advertentiebudgetten gewoon weggegooid. Dat is een cijfer dat na onderzoek door Search Engine Journal bepaald werd. Wij zien het ook wanneer we voor een bedrijf dat nog geen klant was bij ons een audit doen en dus grondig door hun advertentieaccounts gaan. Dat is omdat adverteren op die platformen overweldigend kan zijn. Er zijn zoveel instellingen dat je soms door de bomen het bos niet ziet. Het is ook belangrijk dat je alles goed instelt en meet, omdat je anders geen idee hebt of je advertentiebudget echt aan het renderen is.
Het is een probleem als je geld uitgeeft en niemand klikt de advertenties aan. Dat probeert iedereen te vermijden, jij waarschijnlijk ook. Maar het is evenzeer en mogelijk een groter probleem indien mensen de advertenties wél aanklikken, maar dan nog altijd niet kopen. Dan ben je veel geld aan het uitgeven en er komt niets binnen. Wat is er dan aan de hand? Wel je hebt misschien de verkeerde doelgroep geselecteerd, of mensen verliezen interesse op de landingspagina onder andere door de teksten die er staan. Dat is gelukkig makkelijk op te lossen met enkele kleine maar belangrijke aanpassingen. Of het heeft wél impact, eigenlijk ben je goed bezig, maar je bent het verkeerd aan het meten en je ziet het niet. En dan kan je het ook niet bewijzen. Misschien is er iemand die jou vraagt: “En brengt het iets op?” Dan is dat geen leuke vraag. Maar dan weet je ook niet welke advertenties je best uit zet of welke het goed doen enzovoort. Of erger nog, door verkeerde metingen zet je dan de verkeerde uit.
Het is met andere woorden heel waardevol indien je hier of zelf heel goed in wordt, of je het gewoon uitbesteedt. Wij, Websauce, kunnen in de beide gevallen helpen. We kunnen het volledig voor jou doen, we kunnen een opleiding geven, we kunnen gewoon een audit doen en zeggen wat er beter kan enzovoort.
Omdat wij kleine bedrijven, middelgrote bedrijven tot hele grote internationale klanten hebben in verschillende sectoren en dus in totaal miljoenen uitgeven zien wij ook snel wat goed en minder goed werkt natuurlijk en dat is ervaring die we graag met jou delen zodanig dat jouw marketingbudget er ook van kan genieten.