Adverteren op Google Adwords

Adverteren op Google Adwords

De juiste mensen aantrekken tegen een zo laag mogelijke kost en hen converteren tot klant

Ook in 2019 blijft Google Ads een belangrijke tool om potentiële klanten aan te trekken. Al wordt het meer dan ooit belangrijk om het correct te doen. De kost per klik is al jaren over alle sectoren heen aan het stijgen, waardoor de tijd van “snel een campagne opzetten" voorgoed voorbij is. Tenminste indien je een winstgevende en goed converterende campagne wenst. Vandaar dat wij zowel vooraf als tijdens de campagne een krachtige strategie bepalen en volgen.

Gevonden worden door je potentiële klanten en hen helpen om de volgende stap te zetten

Wanneer iemand op Google een zoekwoord ingeeft is de motivatie van die potentiële klant groot. Het kan zeer interessant zijn om bij relevante zoekwoorden bovenaan in Google te verschijnen, zodat die potentiële klanten je kunnen vinden.

Jij kiest zelf hoeveel budget je daaraan wil geven. Wij, als Google Premier Partner, zorgen ervoor dat we zoveel mogelijk relevante bezoekers aan een zo laag mogelijke kostprijs kunnen doorsturen.

“Mijn advertentiecampagne wordt te duur"

Aangezien je concurrenten ook op bepaalde keywords aan het bieden zijn, kan je cost per click de hoogte in schieten waardoor je het gevoel hebt dat online adverteren te duur is en te weinig (of geen) rendement opbrengt.

Daar maken wij het verschil voor jou. Een goed ingestelde campagne draait om veel meer dan het advertentiebudget. We willen voor dat budget een zo hoog mogelijk rendement met zoveel mogelijk conversies (verkopen, contactaanvragen, brochure downloads,…)

Een combinatie van data en psychologie

Om tot een winnende advertentiecampagne te komen moeten we het raakvlak vinden tussen de analytische data enerzijds en de menselijke psychologie anderzijds.

Wanneer we jouw Google Ads campagne bedenken, inbouwen en opvolgen duiken we diep in de analytische data die we zowel via Google Ads zelf als via andere tools die we inschakelen verkrijgen.

Zo vinden we de relevante zoekwoorden (die tot conversies leiden) en bepalen we exact hoeveel we voor dat zoekwoord kunnen uitgeven om een optimaal rendement te behalen.

De menselijke psychologie speelt ook een enorme rol. We gaan het online gedrag van je potentiële klanten na en spelen daar in real-time op in door hen de relevante advertentietekst en landingspagina voor te schotelen.

Enkele van onze online advertising projecten

Een kleine greep uit de vele bedrijven waar we de afgelopen jaren de online advertising voor verzorgden:

Hoe kunnen we voor jou te werk gaan?

Korte, strategische analyse vooraf

Het wordt algemeen aanvaard dat je best je GPS instelt vóóraleer je op weg gaat, in plaats van je hele rit gewoon op buikgevoel aan te pakken.

Vandaar dat we eerst samen bepalen wat jij wil bereiken zodat je na enkele maanden klant te zijn bij ons zeer tevreden bent met de resultaten.

Daarna bepalen wij het strategisch plan dat we als leidraad gebruiken om dat doel te behalen.

Dat we daar nog niet aan gedacht hadden!

Dat is een reactie die we regelmatig te horen krijgen wanneer we de analyse en het daarop volgende plan presenteren (zelfs bij de grotere bedrijven met een miljardenomzet).

Het gaat hier niet om tijdsrovend en omslachtig werk met lijvige documenten waar je niets aan hebt. We bepalen gewoon kort en krachtig hoe we jouw online resultaten naar dat gewenste doel kunnen begeleiden.

De opbouw

Eens de strategie bepaald en goedgekeurd is, beginnen we alles op te bouwen. We bedenken de keywords, steken tijd in doordachte advertentieteksten met sterke en overtuigende copy, linken naar de correcte landingspagina's (en geven daar ook feedback over indien gewenst), stellen het budget in en plaatsen de campagne na jouw goedkeuring online.

Ook in deze fase proberen we het verschil te maken, zodat de campagne goed uit de startblokken kan schieten.

Strategisch optimaliseren

We volgen met een arendsoog de prestaties van de campagne op en gaan na of de targets behaald worden. We zoeken naar optimalisatiemogelijkheden waardoor we de kost nog verder kunnen drukken, terwijl we het aantal conversies verhogen.

Daarnaast houden we ook rekening met hoe de campagne in het geheel van jouw online marketing past en geven advies waar nodig.

Websauce is Google Premier Partner. We bouwen en onderhouden sinds 2010 winstgevende campagnes voor onze klanten, van kleine KMO's tot grote internationale bedrijven. Het Google Premier Partner certificaat geeft aan dat we aan de hoogste eisen van Google voldoen, over al onze klanten heen voldoende grote budgetten beheren en dat we die klanten ook helpen groeien. Je bent met andere woorden in goede handen.

Even samenzitten?

Heb je interesse om verder te ontdekken hoe we jou een moeilijk te onderdrukken glimlach kunnen geven wanneer je de resultaten maandelijks te zien krijgt?

Neem dan volledig vrijblijvend contact met ons op.