Marketing automation met Sharpspring
Online marketing draait meer en meer om goede content. De tijd waarin mensen op de website kwamen via een advertentie en zomaar hun contactgegevens achterlaten, ligt jammer genoeg bijna volledig achter ons.
Vergelijk je rijk
Het is steeds moeilijker om mensen te overtuigen om contact op te nemen, omdat het ook nog nooit zo eenvoudig was om te vergelijken. Daarom maken meer en meer bedrijven er de gewoonte van om eerst wat informatie te geven aan een potentiële lead. Op die manier wordt de expertise aangetoond en ontstaat er vertrouwen.
Idealiter staat daar natuurlijk iets tegenover. Voordat leads deze (downloadbare) content kunnen ontvangen, kan je hun e-mailadres vragen. Ervaring leert ons immers dat mensen bereid zijn om deze beperkte informatie op te geven in ruil voor interessante content. Een klik op de SPAM-knop of een unsubscribe is zo gebeurd als je plots te veel commerciële mails zou krijgen na het ingeven van je e-mailadres.
Lead nurturing
Eens we het e-mailadres hebben, kunnen we de lead gaan nurturen of voeden met goede content. Content die de lead graag leest en waar hij/zij iets aan heeft. Content die het merk actief houdt in de gedachten van de lead en vertrouwen geeft. Vroeg of laat gaat deze koude lead dan converteren naar een warme lead en zo klant worden.
Enter Sharpspring
Om dit hele proces van Marketing Automation in goede banen te leiden is Websauce in zee gegaan met Sharpspring. Deze tool zorgt ervoor dat we op een gebruiksvriendelijke manier e-mails en processen kunnen opstellen. Deze processen zorgen ervoor dat je koude leads relevante e-mails krijgen, alsof ze op maat geschreven zijn. Op basis van interactie en waarschijnlijkheid om te converteren, kunnen we leads verschuiven tussen de verschillende processen en krijgen ze andere e-mails.
We kunnen met Sharpspring ook strategisch anticiperen op basis van het bezoekersgedrag op de website. Als een koude lead terug komt naar de website, dan is het immers een goed moment om nog een e-mail te sturen of eens telefonisch contact op te nemen. Ook dit kan volledig automatisch gebeuren.
Voordelig
Dit zijn nog maar enkele van de vele mogelijkheden die Sharpspring ons biedt. Bijkomend voordeel is bovendien dat deze tool een heel stuk voordeliger is qua pricing dan zowat alle alternatieven. Het gaat vaak over minder dan de helft van de prijs, toch al eens de moeite om te bekijken.
Wil je aan de slag met Marketing Automation of lead nurturing, aarzel niet om ons te contacteren voor een demonstratie van wat Sharpspring allemaal kan.
Naast Sharpspring hebben we ook ervaring met andere (e-mail) automation tools zoals Drip, Ontraport, Infusionsoft en ConvertKit. Zo hebben we een tool en oplossing op maat van elk type bedrijf.