Inbound Marketing
In tegenstelling tot gewone "push" marketing waarbij je mensen plots aanspreekt en klanten zoekt, trek je ze bij inbound marketing aan door relevante content die je zowel via artikels, nieuwsbrieven, downloads, video's of andere kanalen verspreidt. Bij inbound marketing zet je dus alles zodanig op zodat klanten uit zichzelf naar je toekomen. Hiervoor wordt content marketing en SEO ook heel belangrijk. We zorgen ervoor dat je voor belangrijke zoekwoorden gevonden wordt.
Inbound Marketing draait rond de Customer Experience. We zorgen ervoor dat mensen die nog nooit van je gehoord hebben je bedrijf leren kennen, lead worden (door bijvoorbeeld hun e-mailadres achter te laten of contact op te nemen), en dan uiteindelijk klant worden. We werken naast Hubspot evengoed met andere e-mail automation tools, CRM- en CMS systemen zoals bijvoorbeeld een WordPress om een effectieve inbound marketing strategie op te bouwen.
Search Engine Optimization (SEO)
SEO speelt een zeer grote rol bij inbound marketing. We denken strategisch na over welke artikels, blog posts en andere content ingezet wordt en hoe alles met elkaar verbonden is. Zoekmachines houden hiervan en indien de content ook echt een meerwaarde biedt is de kans groot dat de website hoog verschijnt in de organische zoekresultaten. Hierdoor komen geïnteresseerde mensen die op zoek zijn naar een oplossing op de website terecht. Op dat moment kennen ze het bedrijf, de dienst of het product mogelijk nog niet. Door een combinatie van onze andere diensten zoals content marketing en marketing automation nemen we hen bij de hand en helpen we hen door het volledige proces. Zo worden ze warm gemaakt voor de volgende stap en grotendeels automatisch opgevolgd.
Het inbound marketing model van Hubspot
Zijn de oorspronkelijke bezoekers klant geworden? Dan stopt het niet. Nu zorgen we er voor dat ze tevreden klant worden en helpen om via mond-aan-mond reclame je bedrijf te promoten. Ook hier gebruiken we een mix van onze diensten voor, met marketing automation als belangrijkste motor.
Hubspot Certified Partner
Hubspot is één van de sterke software tools die we voor Inbound Marketing kunnen inzetten. Als Certified Partner van Hubspot werken we voor jou niet alleen de volledige inbound marketing strategie uit, we kunnen ook de volledige implementatie verzorgen. Dit hoeft echter niet via Hubspot te verlopen, we kunnen hiervoor ook andere tools inzetten.
Hubspot is marketing en sales automation software die de volledige inbound marketing strategie kan beheren. Je kan er een site mee maken, landingspagina’s bouwen, e-mail adressen verzamelen, instellen wat er moet gebeuren wanneer iemand bepaald gedrag stelt zoals:
- een bepaalde pagina bezoeken;
- een formulier invullen;
- een email wel/niet openen;
- …
Werk je al met een bestaand CRM? Geen enkel probleem, Hubspot kan naadloos aan andere CRM software gekoppeld worden.
Enkele van onze inbound marketing projecten
Dit zijn enkele klanten waarvoor we een Inbound Marketing strategie uitgewerkt hebben én de uitvoering ervan verzorgden
Hoe kan Inbound Marketing jouw verkoop ondersteunen?
We geven je graag een demo van Hubspot en/of leggen je uit hoe je inbound marketing kan toepassen voor jouw bedrijf. Het hangt dus niet enkel samen met Hubspot. We komen langs als consultants, niet als verkopers, waardoor we het beste kunnen aanvoelen wat je echt nodig hebt.
De Vier Belangrijke Fasen Van Inbound Marketing
Attract: We trekken eerst de juiste bezoekers aan. In tegenstelling tot cold calling en gewone prospectie (zeer storend voor de prospect), gaan we niet achter klanten aan, we laten hen tot bij ons komen. Dat is waar inbound marketing rond draait.
Dat doen we onder andere door de juiste content (teksten, video, downloadbare PDF enzovoort) op het juiste moment (wanneer ze er naar op zoek zijn) aan de juiste persoon voor te schotelen.
Convert: Eens de bezoeker op de website is of met het merk in contact komt, gaan we voor de conversie. Dat betekent dat de bezoeker een e-mailadres achter laat, of contact opneemt, of iets downloadt, of een afspraak maakt.
Close: We zijn natuurlijk nog steeds met “business" bezig, dus is het de bedoeling dat we bezoekers omvormen tot betalende klant. We hebben een hele resem tools en strategieën om die transitie tot klant te laten plaatsvinden.
Delight: Ook hier blijft de “experience" van vitaal belang. We proberen er voor te zorgen dat de klant een goede ervaring krijgt. Hierdoor is de kans groot dat er nog een aankoop volgt en/of dat de goede klant andere mensen begint aan te brengen. Ook deze stap proberen we zoveel mogelijk te automatiseren.
Wil je leren hoe we dit voor jou kunnen toepassen?
Neem dan contact op, dan bespreken we je doelen en geven we je een demo.