Search Engine Optimalisatie (SEO) - Hoog in Google
Hoog in Google verschijnen betekent dat potentiële klanten je snel én kosteloos vinden. De Google algoritme-updates van 2023 maken dit een grotere uitdaging dan ooit. Je pakt SEO best strategisch aan.
Waarom je zeker in 2023 niet voor "snelle SEO tricks om hoog in Google te verschijnen" mag gaan.
Als online advertising en SEO-agency helpen we je om meer bezoekers en leads te genereren. Daarna maken we het hen zo gemakkelijk mogelijk om te converteren tot klant. De bezoeker moet hier centraal staan, niet het Google algoritme. Waarom? Omdat Google de bezoeker óók centraal stelt. Wat goed is voor de bezoekers, zorgt met andere woorden voor hogere rankings in Google.
Om hoog te verschijnen in Google en aan SEO te doen moet je véél meer met goede content, headlines, usability en de psychologie van die bezoeker bezig zijn dan met bijvoorbeeld “het keyword veel gebruiken", backlinks en andere totaal achterhaalde technieken. Wees vooral voorzichtig met SEO-technieken waarvan beloofd wordt dat ze snel resultaat geven. Deze worden terecht steeds harder afgestraft door Google, dat meerdere keren per jaar algoritme-updates uitrolt. Ook in 2023 waren er fundamentele wijzigingen waardoor sites die op de verkeerde manier aan search engine optimalisatie deden meer dan de helft van hun organische bezoekers verloren. Van de ene dag op de andere. Onze twee SEO specialisten zijn gelukkig reeds sinds 1997 (de start van Google) succesvol met SEO bezig.
Fundamenten van een goede SEO-strategie
Een goede SEO-strategie bestaat uit verschillende aspecten:
- Weten wie je doelgroep is en wat hen aanspreekt.
- Goed kiezen op welke keywords je hoog wil verschijnen en het “pick your battles"-principe toepassen.
- Beseffen dat de eerste indruk van de landingspagina zeer bepalend is voor SEO.
- Ook beseffen dat die eerste indruk reeds in de Google zoekresultaten zelf opgebouwd wordt.
- Geïnteresseerde bezoekers warm maken tot ze waardevolle leads zijn. Anders ben je niet veel met je hoge positie in Google.
- En, last but not least, zien dat je alle technische SEO-geboden volgt en niet breekt.
In een kleine of uitgebreide SEO-audit onderzoeken we dit allemaal en geven we, waar nodig, strategische aanbevelingen.
Die SEO-audit bestaat uit twee luiken. In het eerste, belangrijkste deel stellen we de bezoeker centraal. Een tevreden bezoeker (die bijvoorbeeld na een zoekopdracht op Google en een klik op jouw link niet meteen de back toets gebruikt) zorgt voor hogere rankings. Hiervoor bekijken we je website en landingpagina's grondig, met de psychologie van de bezoeker in het achterhoofd. Eén van de hoofdredenen waarom Google na al die jaren nog steeds de nummer 1 zoekmachine is, is omdat je er snel waardevolle pagina's vindt. Hoe waardevoller de bezoekers bijgevolg je pagina vinden, des te hoger ze zal verschijnen in Google.
In het tweede luik kijken we naar de technische kant van het SEO-verhaal. Hier gaan we na welke factoren je SEO schaden of helpen én welke opportuniteiten er zijn. Denk hier aan keywords en keyword-analyses, canonicals, meta-tags, SEO-fouten, htaccess-instellingen, laadtijden, mobiele vriendelijkeid van de website en wat de laatste Google algoritme-updates ons geleerd hebben.