Zonder de juiste strategie kan je niet winnen
Binnen het grotere geheel moeten alle radertjes goed op elkaar afgesteld zijn, zodat je doelen niet alleen ambitieus, maar ook haalbaar worden.
We bepalen samen een efficiënte online marketing strategie die we daarna ook volledig kunnen uitbouwen en opvolgen
“We willen werken aan SEO of adverteren via Google AdWords en Facebook” is een vraag of opdracht die we vaak krijgen. Dat is op zich een goed idee, extra bezoekers aantrekken, maar het is belangrijk om daar op voorhand goed over na te denken.
- Wie willen we bereiken?
- Wat zijn hun pijnpunten? Welk probleem willen ze opgelost zien?
- Met welke boodschap kunnen we hen overtuigen?
- Wat is de Value Proposition?
- Wat verwachten we van de bezoeker?
Dat zijn slechts een paar van de cruciale vragen die we moeten stellen om op een doordachte manier nieuwe bezoekers aan te trekken en die bezoekers dan om te vormen tot klant.
We willen meer doen dan wat losse flodders afvuren of met een kanon op een mug schieten. We werken liever gericht, met een laserfocus. Idealiter starten we de samenwerking met een Roadmap sessie. Dit is een snelle en budgetvriendelijke manier om te starten en zorgt voor veel effectievere campagnes op korte- én op lange termijn.
Fundamenten van een online marketing strategie
Een goede online marketing strategie bestaat uit allerlei verschillende aspecten:
- Weten wie je doelgroep is en wat hen aanspreekt.
- De juiste content voorzien op de website, in advertenties en emails.
- Zorgen dat deze content tot bij de juiste mensen raakt.
- Bezoekers overtuigen van je meerwaarde eens ze op de website zijn.
- Geïnteresseerde bezoekers warm maken tot ze waardevolle leads zijn.
- Leads en klanten blijven opvolgen en omvormen tot ambassadeurs van jouw merk.
Als we deze oefening op voorhand samen maken, hebben we de fundamenten om jouw torenhoge ambities om te bouwen tot een winstgevende online marketing strategie.