“We’re not in an age of change, we’re in a changing age.”
Vorige week was Websauce ook aanwezig op Webtomorrow 2016. WebTomorrow is hét jaarlijkse event rond alles wat leeft en beweegt in de digital sector. Hot topic dit jaar was de digitale transformatie.
Digitale marketing zit middenin een transformatie. Niet alleen de prominentere rol van technologie, maar ook de steeds veranderende behoeftes van de consument zijn de key triggers van deze transformatie.
Technologie versterkt marketing, aangezien het dankbaar gebruik kan maken van de big data die bedrijven hebben over hun doelgroep. Door deze big data te combineren met de creativiteit van marketeers, kunnen agencies dankzij innovatie technologieën originele marketingcampagnes op maat van de gebruiker uitwerken.
Analyseer de data rond het koopgedrag van je doelgroep en gebruik het om de juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment te tonen. Laat je dus niet afschrikken door de overvloed aan data, maar gebruik de data om persoonlijke advertenties te creëren waar je doelgroep echt iets aan heeft. Technologie stelt ons in staat om de klant beter te begrijpen en bereiken. Zo kan technologie gebruikt worden om boodschappen op maat te creëren. Dankzij een correct gebruik van het type content en bijhorende boodschap, staan we een stap dichter bij de ultieme marketingervaring. Om de digitale transformatie te omarmen is technologie nodig om de klant beter te begrijpen.
Wees vooral niet bang van de hoeveelheid data of om fouten te maken. Enkel door te testen, leren en innoveren kan je als bedrijf mee surfen op de golf van de digitale transformatie.